Logo Nederland van Alleman

50 jaar geleden maakte Bert Haanstra de film Alleman; een tijdsbeeld van ons Nederlanders. De film ging niet over bijzondere, opvallende mensen maar juist over het alledaagse leven van de gemiddelde Nederlander. Van Alleman dus. Hoe leefden wij toen? Wat was belangrijk voor ons? Hoe gingen we om met onze kinderen en wat deden we in onze vrije tijd?

Nu, 50 jaar later, is Nederland compleet op de schop gegaan. We kregen de pil, de computer, internet, de mobiele telefoon, de 24 uurs economie, en een multiculturele samenleving. Hoe komen ze nu op ons over, die Nederlanders van 1963? In 8 afleveringen gaan we na wat er veranderde op het gebied van werk, liefde, vrije tijd, het leven van de Nederlander. Hoe veranderde ons gedrag? En welke dingen zullen nooit veranderen?

Logo_NederlandvanAlleman03

Logo_alleman_50jaargeleden

 

LOGO EN ADVIES LETTERFONT

Opdrachtgever: IDTV
Concept en creatie: Isi de Jongh, Yocolo