Yocolo

Visuele oplossingen voor sterke merken

Yocolo is een creatief bureau met een eigen’wijze’ visie op merkidentiteit, designmanagement en conceptontwikkeling. Yocolo levert visuele oplossingen voor strategische successen. Korte lijnen, haalbaar en betaalbaar zijn hierin de rode draad.– 

 

Samenwerken

Samenwerken. Dat klinkt misschien als een open deur, maar dat is het allerminst. Samenwerken is voor Yocolo een manier, een werkwoord, om te benadrukken dat je de klant bij je werk betrekt.

De uitdaging zit ‘m in met elkaar iets bereiken. In plaats van ‘u vraagt, wij draaien’ neem ik liever samen de beslissingen, deel ik inzichten en sta ik open voor andere ideeën. Vanuit mijn rol als ontwerper ben ik me bewust van het totaalproces. Design is naar mijn mening onderdeel van de communicatie en marketing; daar bemoei ik me dus ook mee.

– 

Merkidentiteit

Mijn ervaring is dat klanten het waarderen dat ik me overal mee ‘bemoei’. Want mijn klanten willen sterke merken zijn, of in ieder geval groeien, risico’s nemen. Zien de toegevoegde waarde van design om de bedrijfsdoelstellingen te behalen. En zitten met de ontwerper aan tafel om te sparren over hun idee, product of dienst. Het is zonde als klanten te weinig gebruik maken van mijn kennis en creativiteit.

Ik ben niet alleen ontwerper, maar ook een generalist. Klanten die mij al in de beginfase bij de ideevorming betrekken, realiseren een consistente en krachtige merkidentiteit. Ik zoek bewust de meedenkrol op. Mijn visuele oplossingen zijn specifiek afgestemd op de klant én de situatie.

– 

Designmanagement

Yocolo is uitgegroeid tot een creatief bureau, waarin creatie en communicatie een even grote rol spelen. Natuurlijk, ik ben en blijf een ontwerper. Maar dan graag zonder die scheiding tussen reclame en design. Ik denk vanuit het merk en probeer de consument met design te bereiken. Deze gedachte pas ik voor klanten al jaren succesvol toe bij het ontwikkelen van huisstijlen, websites en campagnes.

Voor elk geïntegreerd project kan ik binnen mijn brede netwerk de benodigde disciplines inschakelen. Op die manier lever ik mijn bijdrage aan de winst van een bedrijf. In geld en in succes.

– 

Conceptmatig werken

Wanneer je je als generalist opstelt, kun je veel meer. Kom maar op met dat idee voor een nieuw dropje. Daar kan ik me namelijk van alles bij voorstellen; ik vertaal het graag in een mooi concept. Altijd vanuit het grotere geheel en met het einddoel in zicht.

– 

Mooie dingen maken

De dingen die Yocolo maakt moeten mooi zijn. Maar ook de dingen die ik persoonlijk mooi vind zijn vanuit een concept ontstaan. Industrieel ontworpen stoelen. Pop Art. Er is over nagedacht; het geheel klopt. Dat brengt mij weer terug tot mijn basis: niet de vorm is bij Yocolo leidend, maar het creatieve concept. Ik zoek visuele oplossingen die nieuwe en oude bedrijfssuccessen ondersteunen. Want geef toe, eigenlijk wil je toch ook geen ontwerper die werkt volgens ‘u vraagt, wij draaien?’ Misschien leuk voor een flyer, maar niet voor het uitbouwen van uw merk.

– 

Merkportfolio

In de afgelopen jaren heb ik o.a. gewerkt voor: Natuurmonumenten, IDTV, Raptim, Buitenleven Vakanties, Aegon, Staatsbosbeheer, Holland boven Amsterdam, VVV, Woonnet Rijnmond, Maaskoepel, Excellent Products, Goedemensen, Amsterdam Fysio, InterSales, Company, Maki, INHolland, RAI Vereniging, De rechtspraak, V&D, Royal Haskoning, Remia, Proost en Brandt, Bouwfonds, Chocomel (Nutricia), Nutrilon (Nutricia), Numico, Gallagher, A. Vogel (Biohorma), Telekabel (UPC), Multikabel (Ziggo), Vier Diamanten (Princes Foods Oostenrijk), Koninklijke Joh. Enschedé, FNV financieel advies, Koninklijk Instituut voor de Tropen (KIT), Mc Cain, Meneba, Menken Van Grieken/Melkunie, Bloemenveilingen Nederland (VBN), Persil (Henkel), Biohorma, Royal Talens, Duyvis, Heineken, Pharmafood, Junior Power Styling (Henkel), Schwarzkopf (Henkel).